mide-balonu-1200x800.webp

Tedavi Yöntemleri

Mide balonu, morbid obeziteyi gideren bir işlem ya da obezite cerrahisinin alternatifi değildir. Mide balonu bir mide küçültme ameliyatı yöntemi değildir, yani bu uygulamada bir ameliyat yapılmaz.

Mide balonu yöntemi sadece morbid obezite cerrahisine hazırlanan aşırı kilolu süper obezlerde, ameliyat öncesinde kilo verme amacıyla kullanılır. Ayrıca hafif kilolu olup ameliyata kabul edilmeyen hastalarda bir yardımcı yöntem olarak, çok nadir de olsa uygulanabilmektedir.

Bu yöntemde; endoskopi yoluyla hastanın midesinin içine yumruk büyüklüğünde, içi su ile doldurulmuş bir balon koyulur ve böylece gıda alımı kısıtlanır.

Mide Balonu İşe Yarıyor Mu?

Mide balonu yöntemiyle hastalar sınırlı oranda kilo verebilir ve balon en fazla 1 yıl sonra çıkarılmak zorundadır. Ayrıca karında gerginlik, ağrı, kusma gibi nedenlerle hastaların önemli bir kısmı zamanından önce balonun çıkartılmasını istemektedir.

Yorum Bırakın

Op.Dr.Akın Kocaoluk®. All Rights Reserved. Designed by Community Istanbul