Sık Sorulan Soruları Yanıtlıyor

Sosyal medya hesaplarında ve tüm konular hakkında gelen soruları inceleyebilirsiniz.
@drakinkocaoluk

Sosyal Medya Hesaplarımda
Sık Sorulan Sorular

• Mide Botoksu kimler için uygundur?
  • Kolon Kanserinin Belirtileri Nelerdir?
  • Kolon Kanseri Tedavi Yöntemleri Nelerdir?
  • Meme kanseri riski nasıl azaltılabilir?
  • Ülserin belirtileri nelerdir?
  • Fıtık Nedir? Fıtık Belirtileri ve Tedavisi Nasıldır?
Mide Botoksu kimler için uygundur?

Mide botoksu aslında kilo vermek isteyen herkese uygulanabilir. Bu işlem bir ameliyat değildir. Ancak hasta seçimi önemlidir. Vücut kitle indeksi 40’ın üzerinde olan ve ameliyat ile başarı elde edilebilecek hastalarda mide botoksunun çok faydalı olmayacağını söylemek gerekir.

Bu noktada fazla kiloları olan ama ameliyat edilecek kadar da obez olmayan ve kilo vermek isteyen hastalar ideal hasta grubunu oluşturur. Midesinde ülser veya gasrit olan hastalarda ise öncelikle bu hastalıkların uygun tedavisi gerçekleştirildikten sonra mide botoksu uygulanabilir.

Kolon Kanserinin Belirtileri Nelerdir?

En sık görülen kolon kanseri belirtileri sürekli ishal ve kabızlık, her zaman normal bir kalınlıkta gelen büyük abdestin incelmesi, anüsten ve büyük abdestten kan gelmesi, büyük abdestte yumurta akı görünümlü salgıdır.  Kolon (kalın bağırsak) kanserinin ilerlediği ve bağırsağı tıkadığı durumlarda ise karında şişlik ve ağrı oluşmaktadır.  Bu tür şikayetleri olanların doktora başvurması, erken tanı için önemlidir.

• Bağırsakların yeterince boşalamaması hissi,
  • Dışkılama güçlüğü
  • Ağrılı dışkılama
  • Açıklanamayan kilo kaybı
  • Kusma
Kolon Kanseri Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

Kolon kanserinde kolonoskopide alınan poliplerin üzerinde, kanser erken evrede yakalandığında ameliyat gerekmeyebilir. Sadece yakın takibe alınır. Poliplerin erken evrede, kansere dönüşmeden teşhisinde kolonoskopinin büyük önemi vardır. Son yıllarda yapılan çalışmalarda kolonoskopi yapılarak poliplerin erken devrede çıkarılması ile kolon kanserinin büyük ölçüde engellenebildiği gösterilmiştir.

Meme kanseri riski nasıl azaltılabilir?

Meme kanseri riski günlük yaşamda yapılacak bazı değişikliklerle azaltılabilir. Kilo almamaya dikkat etmek, spor yapmak, yağ içeriği yüksek gıdalar yememek, sigara ve alkol kullanmamak ve menapoz sonrası hormon replasman tedavileri almamak yoluyla risk azaltılabilir.

Ailede öyküsü ile genetik geçişli meme kanseri riski yüksek olanlarda yapılacak olan genetik analizler sonucunda genetik bir bozukluk saptanan hastalarda ise, her iki memenin cerrahi olarak çıkarılması ve yerine protez konması, yumurtalıkların (over) alınması veya ilaç tedavisi gibi yöntemlerden birisi uygulanabilir.

Ülserin belirtileri nelerdir?

En sık rastlanan belirti karnın üst kısmında kemirme ve yanma şeklinde ağrı olmasıdır. Genellikle öğün aralarında meydana gelir. Gece hastayı uykudan uyandırabilir (daha çok duedenal ülserde). Yemek yemekle ve antiasit dediğimiz mide asidini nötürleyen çiğneme tableti ve pastillerle birkaç dakika ile birkaç saat arasında ağrı hafifler.

Sonbahar ve ilkbaharda ağrıların sıklığı artar. Ülserli hastalarda daha az sıklıkla meydana gelen belirtiler bulantı, kusma (özellikle ağrı varken oluşur, kusunca ağrının azalması veya kesilmesi çok tipiktir) , iştahsızlık ve kilo kaybıdır.

Fıtık Nedir? Fıtık Belirtileri ve Tedavisi Nasıldır?

Halk arasında fıtık olarak bilinen herni, kas ve dokularda var olan boşluklara iç organların girmesi ile oluşur. Potansiyel tehlikeleri bulunan fıtıklar oluşum yerine göre farklı belirtiler göstererek kişinin yaşam kalitesini düşürür.

Fıtık, çoğunlukla ağır yük kaldırmak, fiziksel güç kullanımı gerektiren meslek gruplarında çalışmak, uzun süre ayakta kalmak, kronik öksürük, ıkınmak, hızlı kilo değişimleri ve gebelik gibi nedenlerden oluşur.

Fıtık Tedavisi Nasıl Yapılır?

Anatomik bir probleme yol açan fıtıkların çoğunlukla tek tedavi yöntemi ameliyattır.
Açık ve kapalı (laparoskopik) fıtık ameliyatı ile tamir yapılır. Büyük fıtıklarda, hastanın dokusu fıtık alanını kapatmaya yeterli değilse yama (mesh) konabilir. Laparoskopik fıtık tamirinden sonra hasta ertesi gün taburcu edilir.

• Anal Fissür Hastalığı Nedir?
  • Mide botoksunun kilo verdirme garantisi var mıdır?
  • Mide balonundan ne farkı vardır?
  • Meme kanseri nasıl tedavi edilir?
  • Fıtık Nasıl Anlaşılır?
  • Meme kanserinde cerrahi tedavinin yeri nedir?
Anal Fissür Hastalığı Nedir?

Anal Fissür, makattaki kasların bütünlüğünün çatlama veya yırtılma yolu ile bozulması olarak tanımlanır. Bütün yaş ve cinsiyetlerde görülebilmekle birlikte 60 yaş üzeri erişkinlerde ve küçük çocuklarda tanı konabilmektedir.

Sert ve iri dışkının geçişi ile birlikte keskin ağrı yakınması belirgindir. Ağrı bir saat kadar sürebilmekte ve diğer dışkı geçişi ile yinelenmektedir. Sert bir zemine otururken de ağrı hissedilir. Tuvalet kağıdı, iç çamaşı veya alt bezinde çigi halinde kan bulaşması görülebilir. Makat etrafında kaşınma belirgindir. Çocuklar dışkılamayı reddedebilirler.

Anal fissürün nedeni bilinmemektedir, ancak yakınmalar makattan sert ve iri dışkının geçmesi ile belirginleşir. Hastalığın görülme olasılığı kabızlık, lösemi, crohn hastalığı, bağışıklık sistemi yetmezliği hastalıkları ve birden fazla gebelik ile birlikte artmaktadır. Anal fissürün oluşmasını önlemek için kabız kalmaktan kaçınılmalıdır. Bu nedenle de günde en az 8 bardak su içilmeli ve lif oranı yüksek bir diyet alınmalıdır. Gerekli olduğu takdirde barsakları yumuşatıcı ilaç alınabilir. Ikınmadan ve anal ilişkiden kaçınılmalıdır.

Mide botoksunun kilo verdirme garantisi var mıdır?

Mide botoksu da dahil olmak üzere hiç bir yöntemin kilo verdirme garantisi yoktur. Mide botoksuna mucizevi tedavi gibi davranmak doğru değildir. Mide botoksunun iştahı azaltıcı etkisi olduğu ve diyete yardımcı olduğu bilinmekle beraber, botoks uygulaması sonrası yüksek karbonhidratla beslenen hastalarda başarısız olma ihtimali de mevcuttur.

Mide balonundan ne farkı vardır?

Mide balonu da kilo vermek için yapılan endoskopik müdahalelerden biridir. Ancak mide balonunun hacminin hastaya göre ara sıra ayarlanması gerekir ki bu da her seferinde endoskopi yapmayı gerektirir.

Mide botoksu tek uygulama ile 3-6 ay etkili bir iştah kaybı sağlar. Mide balonunda mide içinde bir yabancı cisim olması nadiren de olsa bulantılara neden olmaktadır. Ayrıca mide balonu çekildikten sonra bir çok hasta iştahının aniden tekrar açıldığından şikayet etmektedir. Mide botoksunun etkisi yavaş yavaş geçtiğinden bu şekilde ani iştah artışı yaşanmamaktadır, iştah yavaş yavaş normale dönmektedir.

Meme kanseri nasıl tedavi edilir?

Hastalığın evresi, patolojik inceleme sonrası saptanan tümör özelliklerine göre cerrahi, kemoterapi, radyoterapi, hormonal tedavi, ve biolojik tedaviler tek başlarına veya bir arada kullanılarak tedavi yapılmaktadır.

Fıtık Nasıl Anlaşılır?

Karın ve kasık bölgesindeki fıtıklar ağrılı veya ağrısız şişlikler şeklinde belirti verir. Ağrılı fıtıklarda genellikle fıtık alanına iç organlardan bir parça, çoğunlukla ince bağırsak, girmiştir. Bazı hastalarda ince bağırsak parçası fıtık alanına girip çıkabilir veya elle karın içine itilebilir.

Bağırsak parçasının fıtık alanında boğulmasına bağlı olarak fıtık ağrısı gelişir. Bu durum cerrahi olarak acil müdahale gerektirir. Yapılmadığı takdirde bağırsağın o bölümü yeterince kanlanamaz ve nekroze olur.

Meme kanserinde cerrahi tedavinin yeri nedir?

Meme kanserinin erken evresinde en etkin tedavi cerrahidir. Halk arasındaki yanlış inanışlar sebebiyle, hastalar cerrahi önerildiği zaman tedaviyi reddedebilmektedir. Meme kanserinde cerrahi tedavi önerilenler, hastalıkları erken evrelerde olan ve ameliyatla kanserli doku tam olarak çıkartılabildiğinde yaşam şansı en yüksek hasta grubunu oluşturmaktadır.

İletişim Kurun

İletişim kurarak kolayca randevu alın.

Türk Kızılayı Altıntepe Tıp Merkezi
Altıntepe, Cihadiye Cd. No:40, 34840 Maltepe/İstanbul

E-Posta

soru@drakinkocaoluk.com

Op.Dr.Akın Kocaoluk®. All Rights Reserved. Designed by Forsada.